Erfgoeddag

Erfgoeddag is de hoogdag van erfgoed in Vlaanderen en Brussel. Op deze dag staat roerend en immaterieel cultureel erfgoed overal in de kijker: in bibliotheken, musea, kerken, scholen, ...  en ook jeugdbewegingen. We hebben immers een boeiend verleden dat gezien mag worden. Iedereen doet zijn uiterste best om boeiende activiteiten te organiseren: tentoonstellingen, fietstochten, quizzen, proeverijen, spelen, filmvoorstellingen, zangstonden enzovoort.

Erfgoeddag is een jaarlijks terugkerend evenement dat plaatsvindt op de eerste zondag na de paasvakantie. Het is gratis voor het publiek en toegankelijk tussen 10.00 en 18.00.

Zin om een originele, speelse erfgoedactiviteit op te zetten, die mee-surft op de grote golf van Erfgoeddag?

Viert jouw groep een jubileum? Dan is Erfgoeddag hét moment om iets uit te werken over het groepsverleden.

Betrek oud-leiding bij jullie evenement, of ga in zee met de lokale heemkring, jeugd- of cultuurdienst.

Zet je beste beentje voor en neem deel aan de komende editie. Je kan terecht bij de coördinatie van Erfgoeddag met al je vragen.