Afscheid nemen (bestaat niet, in de Chiro!)

Een Chirojaar dat op z'n einde loopt: tijd om al eens naar volgend jaar te kijken! Wie blijft er in je ploeg? Wie stopt er?

• Stel de vraag, maar geef mensen wat bedenktijd. Stel eventueel een deadline wanneer jullie ten laatste zicht willen hebben op wie er stopt.
  • Bel iedereen eens op! Zo kan je wat dieper ingaan op vragen en twijfels. (En 't is altijd tof om elkaars stem te horen.)
  • Bedank stoppers!
    • Laat het dichterstalent uit je ploeg een mooi afscheidswoordje schrijven (of een liedje?) voor tijdens de laatste vergadering.
    • Sluit het jaar af met een toffe activiteit. Niets beter dan een barbecue of picknick in het park, met de hele ploeg. Samen iets doen, is nog altijd het mooiste cadeau.
    • Cadeautjes? Met iets persoonlijks scoor je het beste! Een fotocollage, een bloemlezing van typische quotes, iets wat past bij de interesses van de betrokkene ... en dat hoeft helemaal niet veel centen te kosten.
  • 'Een einde is ook altijd het begin van iets nieuws'
    Iemand die uit je ploeg stapt, hoeft niet helemaal weg te zijn. Wat kan die persoon nog betekenen voor jullie? Gaan koken in het Chirohuis waar jullie cursus plaatsvindt of een spel maken voor jullie ontspanningsweekend? Alles is mogelijk!
  • Blijf verbonden! Oud-leden voelen zich meestal nog graag betrokken. Samen op café of nog eens op weekend en herinneringen bovenhalen? Aanrader!

Enneeeuh, vergeet niet op zoek te gaan naar een nieuwe lading topvrijwilligers!