Opendozendag

Chiro uit de oude doos? Als dat maar geen fossiele bedoening dreigt te worden. Betrek daarom je leden erbij!

Hoe ga je ter werk?

Geef je leden een doos en een kaartje. Op het kaartje staat een woord of een vraag. Bedoeling is dat ze het woord of het antwoord op de vraag gaan uitwerken in een kijkdoos. Kopieën van oude foto’s, voorwerpen, teksten, enzovoort: alles kan!

Voorbeeldvragen:

• Als ik aan de Chiro denk, dan denk ik eerst en vooral aan ... ?
  • Bivak is ... ?
  • Welk Chirospel vind jij het leukst om te spelen?
  • Stel: je gaat naar de hemel en je mag maar één Chiroherinnering bewaren. Welke herinnering neem je mee?

Tips
  • Je kunt ook bokalen, glazen potten, blikken koekendozen, plastic dozen of kijkkastjes gebruiken.
  • Een ‘serieuze’ historische tentoonstelling en een opendozendag hoeven elkaar niet uit te sluiten. Afwisseling is altijd leuk.
  • Heeft jouw Chirogroep creatieve oud-leiding? Ook zij kunnen een kijkdoos samenstellen. Je tentoonstelling wordt dan een samensmelting van oude en nieuwe dozen.