Van 5 tot 12 februari is het weer Week tegen Pesten. De campagne staat dit jaar in teken van verbinding. Want tijdens de coronacrisis kwam het groepsgevoel onder druk te staan. Doe mee met je Chirogroep door de vier stippen te zetten en met de leiding te werken aan pesten tegengaan.

Week tegen Pesten: de campagne

Win €1.000 met je Chirogroep!

Met 'Pesten, check it out' beloont Tumult jaarlijks lokale jeugdverenigingen. De groepen die de sterkste voorbeelden geven van hoe zij pesten voorkomen en aanpakken, winnen een prijs tot maar liefst €1.000.

STIP IT! tijdens de Week tegen Pesten

Samen roepen we iedereen op om vier stippen op zijn of haar hand te zetten. En om samen met je groep aan verbondenheid te werken.

De actiefiches

Als één team tegen pesten, daarom staat verbondenheid dit jaar centraal. In de actiefiches vind je kant-en-klare activiteiten om te bouwen aan een positieve groep.

Week tegen Pesten: je Chirogroep

Binnen je Chirogroep kan jij samen met je leden pesten tegengaan! Moet dat altijd iets groots zijn? Nee hoor, kleine acties kunnen een groot verschil maken.

In samenwerking met Pimento organiseren we op donderdag 11 februari om 20u een online infosessie over pesten. Hoe zorg je ervoor dat je leidingsploeg werkt aan pesten tegengaan binnen je Chirogroep? Krijg jij alle leiding mee? En welke acties moet je dan ondernemen? We geven je enkele concrete tips mee.