Iedereen Mee Op Kamp: Hoe werkt het?

Het recept voor het zaligste kamp heb je al: dé beste leidingsploeg van het land, leden met veel goesting en een heerlijk maf kampthema. Wordt het geen tijd om die zalige ervaring te delen met kinderen en jongeren die om de een of andere reden de weg naar de Chiro (nog) niet gevonden hebben? Met kinderen en jongeren in een kwetsbare positie?

Iedereen mag deelnemen, wil jouw Chirogroep zich engageren om hun best te doen? Dat vinden we al geweldig!

• Je kiest zelf hoeveel extra leden je mee op kamp neemt. Hou daarbij rekening met wat je Chirogroep aankan.
  • Je engageert je om je best te doen om nieuwe leden welkom te heten op jouw kamp. Gaat er uiteindelijk niemand nieuw mee? Even goede vrienden.
  • In jullie eigen buurt zijn er ongetwijfeld heel wat sociale organisaties die werken met kinderen en jongeren in een kwetsbare positie. (OCMW, vluchtelingencentra, doelgroepspecifiek jeugdwerk, armoedeorganisaties, organisatie voor mensen met een migratieachtergrond, integratiecentrum, enz.). Je kan zeker ook met hen een samenwerking aangaan
  • Je krijgt van ons gratis gepersonaliseerde promoflyers opgestuurd en jullie groep verschijnt op de kaart met deelnemende groepen op onze website. Zo kunnen sociale organisaties jullie ook vinden.

Heb je interesse om deel te nemen?

Pols eens bij je medeleiding of zij ook interesse hebben om mee te doen. Jullie bepalen zelf hoe groots jullie dit aanpakken, voor welke afdelingen jullie het kamp openstellen, hoeveel extra leden jullie meenemen... Je kan een IMOK-verantwoordelijke aanstellen die dit opvolgt en jullie kan inschrijven.

Hoe schrijf je je in?

Inschrijvingen verlopen via het inschrijvingsformulier. Welke info vragen we?

• Van welke Chirogroep jullie zijn
  • Jullie kampdata
  • Voor welke afdeling(en) jullie je kamp openstellen
  • Jullie contactpersoon die Iedereen Mee Op Kamp zal opvolgen
  • Het mailadres van de contactpersoon
  • Het gsm-nummer van de contactpersoon
  • Een algemeen e-mail adres van jullie Chirogroep en jullie website

Na je inschrijving krijg je een bevestigingsmail met informatie om de gepersonaliseerde flyers te bestellen. Die kan je gebruiken om in jullie buurt bekend te maken dat jullie je kamp openstellen.

Waarom inschrijven?

• Je ontvangt een code om gratis gepersonaliseerde flyers te bestellen
  • Jullie groep verschijnt op de kaart met de deelnemende groepen op onze website, zo is jullie deelname zichtbaar voor sociale organisaties
  • Wanneer je bent ingeschreven voor Iedereen Mee Op Kamp kan je de extra leden verzekeren door simpelweg hun namen te bezorgen aan ons
Quote Chiro Feniks

Helemaal overtuigd om aan dit avontuur te beginnen? Schrijf je dan snel in!