Iedereen Mee Op Kamp: FAQ

Iedereen Mee Op kamp: veelgestelde vragen

Nog vragen over Iedereen Mee Op Kamp? Misschien vind je hier wel het antwoord. Toch geen antwoord gevonden? Aarzel dan zeker niet om te mailen naar imok@chiro.be of te bellen naar 03-231 07 95.

Wat met kampgeld?

Het zou kunnen dat de kinderen en jongeren die je bereikt via Iedereen Mee Op Kamp, het niet gemakkelijk hebben om zaken zoals kampgeld, slaapgerief of Chirokledij te bekostigen.

Daar zijn gelukkig oplossingen voor:

1. Kinderen en jongeren die je via het OCMW bereikt, kunnen misschien terugvallen op terugbetalingssystemen van het OCMW, de gemeente of de mutualiteit. Ga als leiding mee op zoek naar hoe dat werkt in jouw gemeente. De jeugddienst kan je daar ongetwijfeld bij helpen.

2. Misschien kan je zelf een solidariteitssysteem opstarten. Kampgeld betalen op afbetaling, bijvoorbeeld. Of misschien kunnen jullie als Chirogroep een deel bijleggen met de opbrengst van jullie fuif. Sommige Chirogroepen werken met een 'flexibele kampprijs', waarbij ouders anoniem een deeltje kunnen bijbetalen voor andere ouders.

3. Je kan ook een aanvraag doen bij Chiro Voor Chiro, het solidariteitssysteem binnen Chiroland.

Mogen we ook voor één of enkele afdelingen meedoen?

Jullie kiezen zelf hoe groots jullie het aanpakken. Je mag dus zeker ook voor één of enkele afdelingen meedoen.

Mogen we proefdagen organiseren?

Dat mag zeker! Als jullie de kinderen op voorhand al wat willen leren kennen of jullie willen hen laten kennismaken met de Chiro en andere leden mogen jullie ze zeker en vast op zaterdag of zondag ook al eens uitnodigen.

Moeten we samenwerken met een sociale organisatie?

Een samenwerking met sociale organisaties uit de buurt is een goede manier om kinderen en jongeren te bereiken die de weg naar de Chiro moeilijker vinden. Bovendien kunnen jullie op die manier jullie netwerk vergroten. We vinden het fijn als jullie zo'n samenwerkingen proberen aan te gaan.

Waar vinden we sociale organisaties?

Via desocialekaart.be kan je sociale organisaties in je buurt op het spoor komen. Links voeg je kernwoorden in, rechts jullie stad of gemeente. Enkele voorbeelden van goede kernwoorden zijn: kinderen, jongeren, armoede, vluchtelingen, migratie, kansarm, …

(Hoe) moeten we extra deelnemers verzekeren?

Wanneer je jouw groep inschreef voor Iedereen Mee Op Kamp via onze website, mag je ons de namen van de extra deelnemers via mail bezorgen (imok@chiro.be). Dat is voldoende voor de verzekering van de extra deelnemers. Je hoeft hen niet in het GAP in te schrijven en dus ook geen lidgeld te betalen. Uiteraard mag je zelf wel meer gegevens vragen als dat nodig is (bv. adres, contactgegevens, contactpersoon,...).

Hoe moeten we flyers bestellen?

• Surf naar https://www.zwartopwit.be/pages/chiro met de promocode kunnen jullie hier gratis flyers bestellen.
  • Kies voor ‘flyer iedereen mee’. Het kan een tijdje duren voor deze pagina laadt.
  • Op de flyer zelf staat aangegeven waar jullie nog informatie moeten toevoegen. De flyer heeft zowel een voor- als achterzijde.
  • Op de achterzijde kunnen jullie in plaats van de foto's wat extra informatie plaatsen (bijvoorbeeld een sociaal tarief, verschillende datum voor de jongsten en de oudsten, probeerdagen op zondag…).
  • Na het personaliseren van je flyer kan je overgaan tot de bestelling. In het begin zal je toch een prijs zien staan voor de flyers. Dat is normaal. Op het einde van je bestelling kan je de promocode ingeven en dan worden de flyers gratis.

Ik ben de promocode kwijt.

Hiervoor kan je mailen naar imok@chiro.be

Hoeveel flyers kan ik bestellen?

Je hebt de keuze tussen 300, 400 of 500 flyers. Tijdens je bestelling kan je een van deze aantallen invoeren.

Wij willen graag nog iets extra meegeven op de flyer, is hier ruimte voor?

Op de achterkant kan je de foto's vervangen door een extra tekstblok. Hier kan je extra informatie plaatsen.

Tot wanneer kan je inschrijven?

In principe is er geen deadline op de inschrijvingen. Hoe er wel rekening mee dat je voldoende tijd hebt om de flyers te bestellen en bekend te maken in jullie buurt dat jullie meedoen.

Wat als we uiteindelijk geen extra leden vinden?

Even goede vrienden! Het is al heel fijn dat jullie je geëngageerd hebben om extra leden mee te nemen op kamp.