Wat doe je wanneer?

Tijdlijn van een Chirojaar met een ledenstop

Algemeen overzicht van een jaar met een ledenstop, uitgezonderd het moment waarop de beslissing valt.

Augustus - september

• Deadline om in te schrijven voor leden van afgelopen Chirojaar
  • Deadline voor nieuwe leden om in te schrijven
  • 1e Chirozondag

September - oktober

• 1e Chirozondag
  • Kozen jullie voor een wachtlijst? Indien nog vrije plaatsen, zet er een overzichtje van op jullie website
  • 15 oktober: deadline om alle leden en leiding aan te sluiten via het GAP.

Januari

• Houdt zicht op alle aanwezigheden van leden tijdens de activiteiten. Is er iemand die (bijna) niet komt? Spreek hem/haar of de ouders eens aan en motiveer om te blijven komen. Belangrijk: heb hier het hele jaar door oog voor!

Februari - maart

• Is de organisatie van jullie kamp afgestemd op het (grote) ledenaantal?
  • Is er voldoende capaciteit? Dit is een goed moment om de zoektocht naar extra volk en materiaal te starten.

April - mei

• Evalueer jullie ledenstop:
    • Wat loopt (minder) goed?
    • Is een ledenstop volgend jaar nog nodig?
    • Zijn de redenen waardoor we voor een ledenstop kozen, nog van toepassing?
    • Zien we volgend jaar wel alternatieve oplossingen?

Mei - juni

• Afhankelijk van jullie evaluatie: communiceer of jullie volgend jaar al dan niet nog een ledenstop toepassen.
  • Zijn jullie kampplaatsen voor de komende jaren geschikt om jullie ledenboost op te vangen?
    • Check de kampplaatsen voor de komende jaren, pols naar eventuele uitbreidingsmogelijkheden. Indien niet haalbaar of toegelaten, zoek alternatieven.

Juli - augustus

• Chirokamp, een ideaal moment om nog eens alle ouders te informeren over jullie ledenstop en de inschrijvingen.
  • Is het aanspreekpunt volgend jaar nog hetzelfde? Zorg voor een overdracht indien die persoon stopt.