Chiromantiek

Ik zie u graag. Leuk dat je in mijn team zit! Het is altijd fijn met jou erbij,..
Heb je dat vandaag al eens gezegd? Nog niet? Awel, dan is het tijd om dat nu te doen. Of nog beter, het is tijd om hier eens een jaar lang extra aandacht aan te besteden!
Bij Chiromantiek denk je misschien al meteen aan roze hartjes, kussende koppels bij zonsondergang of een slow op een melig muziekje op de Chirofuif. Maar Chiromantiek gaat over veel meer dan dat.
We zijn met superveel in de Chiro en we zien mekaar allemaal graag! Er zijn dan ook super veel graag-zien-relaties mogelijk in de Chiro: de leden zien elkaar graag maar ook hun leiding, de leiding ziet de leden graag en ook hun medeleiding en de gewesters,.. en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
De Chiro zit boordevol Chiromantiek. Het vloeit doorheen onze werking en we zien het elke dag weer op de verschillende niveaus. Dit jaar zetten we dat in de kijker en pikken we er een heleboel relaties uit waar we expliciet willen tonen dat we onszelf graag zien, mekaar graag zien of respect hebben voor andere relaties.

Het jaar van de Chiromantiek

you

Aan iemand vertellen dat je hem/haar graag hebt is niet altijd gemakkelijk. Om je daar dit jaar wat bij te helpen maakten we zes verschillende kaartjes met enkele leuke slogans erop. Elke groep krijgt een hele stapel van die kaartjes. Deel ze uit en verspreid de blijde boodschap!
De kaartjes kan je in de loop van het jaar ook als e-card versturen.

Zelf kaartjes printen of versturen?

+PDF-pictogram2014_draaiboek_chiromantischkampvuur.pdf (5.69 MB)

Een Chiromantisch kampvuur

Hoe kan je een jaar vol Chirowarmte beter vieren dan met een Chiromantisch kampvuur met al je Chirovrienden samen?

Een kampvuur is op en top Chiro! Waarom zouden we dat alleen maar op kamp doen?
Het kost weinig moeite om een kampvuur in elkaar te steken.
Je warmt je leden (en misschien ook hun vrienden die nog geen lid zijn van de Chiro) al op voor het Chirokamp.
Tijdens de winterperiode zijn er wel vaker een aantal leden die een paar Chirodagen missen, door de reeks familiefeesten, examens en koude temperaturen. Met een kampvuur maak je die afhakende leden misschien wel weer warm om terug naar de Chiro te komen.
Je vult de groepskas aan door drank en lekkere vuursnacks te verkopen.
Vuur brengt mensen samen. Dat is al van in de oertijd zo. Mensen warmen zich graag aan een vuurtje. Als daar dan ook nog eens gezongen, gebabbeld en geknabbeld wordt, is het helemaal feest!

Natuurlijk kies je zelf met je Chirogroep wanneer je het liefst je Chiromantisch kampvuur organiseert. Het zou wel heel cool zijn als we met alle Chirogroepen tegelijk kampvuren aansteken. Daarom het voorstel om het weekend van Valentijn te bombarderen tot kampvuurweekend. We claimen die “romantische” feestdag en tonen zo meteen dat Chiromantiek meer is dan kussende koppeltjes, chocolade hartjes en verplichte restaurantbezoeken. Want in de Chiro zien we mekaar allemaal graag!

Hoe je zoiets organiseert en een heleboel tips vind je hier.
De affiche in het draaiboek vind je hier: PNG

Gerief voor op facebook:

Chiromantiek in je afdeling

“Pssst.. ik ben verliefd op de leider”, “mijn mama en papa maken altijd ruzie”, “bij de keti’s is er een koppeltje ontstaan”
Het thema relaties komt wel eens aan bod in je afdeling of leidingsploeg. Hoe kan je reageren op vragen van je leden? Hoe kan je omgaan met bepaalde situaties in je Chirogroep? Hoe zorg je voor een sfeer waarin ook moeilijkere thema’s aan bod kunnen komen? Bij de afdelingsspelen in deze Dubbelpunt vind je alvast enkele handige tips. Hier vind je een uitgeschreven groeilijn over relaties. Neem ook zeker eens een kijkje bij Jong & Van Zin(externe link), onze partnerorganisatie. Zij hebben een groot aanbod aan methodieken en spelen over het thema relaties!

De jaarthemasoap

Dit jaar deden we iets NIEUW! We verfilmden het jaarthemaverhaal in een soap. Haalt de jaarthemasoap meer kijkers dan Thuis of Familie? Onze acteurs en actrices worden alvast Chiroberoemd! De avonturen van Rens & Co vind je hier. Net als de scripts.

De jaarthemahit

Timothy Van de Gejuchte, Benjamin Jacobs, Lieven Gijs en de mannen en vrouwen van Shiftlock schreven een knaller van een jaarthemalied! Zing en dans mee op de melodie van Chiromantiek. De tekst en muziek kan je hier downloaden.

Tips!

Download het logo in verschillende formaten. JPG PNG
Gebruik de facebookbanners vanaf september! Banner 1 - Banner 2 - Banner 3

Zoek je oude jaarthema's? Die vind je bij onze retro-pagina's.