Vonkende knutseltips

De beste knutseltips vind je altijd in De Banier. Zij zijn immers al 75 jaar lang de hofleverancier van onze prachtige jeugdbeweging. Ook De Banier liet zich dit jaar inspireren door het jaarthema.
In de loop van het werkjaar zullen ze vijf Vonkende knutseltips lanceren waar jullie mee aan de slag kunnen. Je zal ze telkens in alle winkels vinden maar ook op deze webpagina. Telkens  als er een nieuwe Vonkende knutseltip beschikbaar is, zal je die zeker ook via onze socialemediakanalen zien voorbijkomen!

Maakten jullie toffe resultaten? Stuur een leuke foto door naar jaarthema@chiro.be en verover doorheen het werkjaar een plekje in de brievenbus-rubriek in Dubbelpunt!

Vonkende knutseltip 1: een Vonkende sleutelhanger

Dit is een leuke knutseltip om op een Chironamiddag te maken. De jongste leden kunnen wellicht nog wat hulp gebruiken, maar vanaf 8 jaar kunnen leden volledig zelf aan de slag.

Bekijk hier de volledige omschrijving in stappen

Vonkende knutseltip 1 voorkant
Vonkende knutseltip 1 achterkant

Vonkende knutseltip 2: Vuurvliegjes

Kinderen zijn dol op alles wat licht geeft. Knutsel samen deze schattige vuurvliegjes. Je kan ons voorbeeldsjabloon gebruiken, maar daag de kinderen uit om elk vuurvliegje uniek te maken. Als het donker wordt, tover je met een lichtgevend armbandje het knutselwerkje om tot echte vuurvliegjes!

Bekijk hier de volledige omschrijving in stappen