Sociaal tarief

Omdat we Chiro betaalbaar willen houden

Voor leden en leiding die het financieel moeilijker hebben, is er een sociaal tarief mogelijk. De aansluitingskost bedraagt in het nieuwe Chirojaar 25 euro per lid. Dat is de kost om leden en leiding aan te sluiten bij Chirojeugd Vlaanderen. Met het sociaal tarief is dit 7,50 euro

We gaan ervan uit dat jullie als groep uiteraard deze korting ook doortrekken in jullie lidgeld. Zo is de kostprijs van Chiro hopelijk voor zo weinig mogelijk kinderen en jongeren een hindernis.

Sociaal tarief in het GAP

Praktisch

Je kan in het Groepsadministratieportaal (GAP) aanvinken voor wie het sociaal tarief wordt aangerekend.

Om in aanmerking te komen voor het sociaal tarief hoeven leden of leiding geen bewijsstukken voor te leggen. We hebben er alle vertrouwen in dat jullie daar als leiding op een verantwoorde manier mee zullen omgaan.

Bespreekbaar maken bij ouders

Zowel voor ouders als voor leiding kan het lastig zijn om aan te geven dat je het financieel moeilijker hebt. Voorkom dat dit thema een taboe is door ouders en leiding proactief te informeren over tegemoetkomingen, afbetalingssystemen, enz.  Zorg voor een vaste contactpersoon bij wie ouders terechtkunnen met vragen. Dit kan bijvoorbeeld iemand uit de leidingsploeg zijn, maar evengoed de VB of een ander persoon die hier discreet mee omgaat.

Sociaal tarief in het GAP

Vragen?

Vragen over de verhoging van de aansluitingskost of over het sociaal tarief? Contacteer ons via info@chiro.be.

Uiteraard zijn er nog andere manieren om Chiro betaalbaar te maken. Zo kan je bijvoorbeeld sponsoring zoeken voor jullie kamp of evement, een extra geldactie organiseren of een aanvraag doen bij Chiro Voor Chiro. Meer daarover lees je op de pagina Chiro betaalbaar voor iedereen.