Vorming

Ontdek hier het vormingsaanbod

Voor jonge leiding en aspi’s

Accu

Een zesdaagse Chirocursus voor jonge leiding om samen je Chirocarrière te starten. Ontdek er hoe je een onvergetelijk spel maakt, waarom een ribbel geen rakwi is en doe er inspiratie op voor in je eigen Chirogroep. Na Accu kan je het attest Animator in het Jeugdwerk behalen.

Workshops

Wist je dat de Chiro een groot aanbod workshops heeft die je kan aanvragen met je leidingsploeg? Die workshops worden begeleid door onze nationale vrijwilligers. Je kan ze aanvragen voor op je leidingsweekend of een ander moment.

Na je eerste jaar leiding

Activiteitenvuur

Activiteitenvuur is een weekend voor ervaren leiding waarop je gegarandeerd dingen doet die je nog nooit hebt gedaan. Je eigen laag touwenparcours bouwen, improvisatietechnieken uittesten, spelletjes uit andere landen spelen, Chiroliedjes aanleren en nog zoveel meer. Inspiratie à volonté!

Afdelingsboost

Een knotsgekke vierdaagse Chirocursus vol toffe spelen en ideeën voor je afdeling. Je kiest je favoriete afdeling bij het inschrijven. Wil je zelf nog eens ravotten en gekke spelen bedenken, of heb je wat inspiratie nodig voor je afdeling? Dan moet je gewoon mee op Afdelingsboost.

Tochtenbivak

Krik tijdens dit achtdaagse avontuur je survivalskills op. Al wandelend in de natuur op een geheime locatie vorm je een hechte groep. Opgelet: het aantal plaatsen is beperkt.

Internationale vorming

De Chiro is lid van de internationale koepelorganisatie Fimcap. Samen met jeugdbewegingen van over de hele wereld organiseren we een aantal internationale vormingen.

Haka

Haka, dat zijn drie Chiroweekends voor ervaren leiding waar je zelf de thema’s mag kiezen. Leer samen met andere Chirohelden bij over je engagement en rol in je Chirogroep. Wie alle Haka-weekends volgt, kan het attest Hoofdanimator in het Jeugdwerk behalen.

Tandem

Tandem: momenten vol vorming, uitwisseling en plezier. We komen samen met groepsleiding en VB’s van over heel Vlaanderen en Brussel. We hebben het onder andere over het takenpakket, het inlossen van verwachtingen, financiën en tradities, maar ook over plezier maken met je ploeg!

Voor kaderleiding

Kick

Of je nu gewester, verbonder of nationaal vrijwilliger bent, de drie Kickweekends zijn een must. Je ontdekt er meer over de grote Chiro en over hoe je zelf een workshop in elkaar steekt. Daarnaast is er ruimte om stil te staan bij je plek in de ploeg.

Hoofdinstructeur

Tijdens de Hoofdinstructeurscursus (HI) doe je aan zelfreflectie. Je staat stil bij wie jij bent en hoe je in een ploeg functioneert. Het is een cursus vol boeiende gespreksmomenten waarbij het groepsproces centraal staat.

Meer over vorming

Stage

Zo’n stage, hoe werkt dat juist? Ontdek er alles over.

Traject afwerken

Je ging mee op Chirocursus en wil een attest behalen. Wat nu?

Administratie

Problemen met de KAVO-tool? Hoe zit het juist met dat trajectboekje? Ontdek er alles over.