2. Informeren

2. Informeren

Vrijwilligersbeleid

Pijler twee van ons vrijwilligersbeleid. Hoe zorg je dat iedereen mee is en de nodige informatie ter beschikking heeft? 

Waarom?

  • We informeren al onze kadervrijwilligers over het reilen en zeilen in de Chiro. 

  • We willen kennis en expertise delen met al onze kadervrijwilligers. 

  • Transparantie en open communicatie is belangrijk. 

  • We gaan effectief aan de slag met inspraak en koppelen hierover terug. Dat is een vorm van waardering. 

Hoe?

  • Hoe zorg je dat iedereen mee is en op de hoogte? Denk aan: terugkoppeling op vergaderingen, ruimte geven om vragen te stellen, enz. 

  • Welke informatie moet iedereen zeker krijgen? 

  • Is alle nodige info beschikbaar en overzichtelijk? Heeft iedereen toegang tot jullie Drive/documenten, bijvoorbeeld? 

  • Overdracht, wat als mensen stoppen, hoe blijft info bewaard? Zorg voor evaluatie, overdracht, enz. 

  • Je kan je inschrijven voor een kadernieuwsbrief.

  • Nationale commissies en verbonden horen graag feedback van gewesten. Heb je een vraag of idee, neem dan gerust contact op.

Wanneer? 

  • De start van het jaar is ideaal om iedereen mee te krijgen en te informeren. 

  • Heel het jaar door als reflex tijdens vergaderingen enz.