Regenboog spotten

Een regenboog, daar blijft magie rondhangen of je nu speelclubber of leiding bent.

Zijn de weergoden jullie goed gezind en valt er geen spatje water deze Chirodag?  Ga dan zelf op zoek naar de regenboog en wel als volgt: zoek een voorwerp in elke kleur (rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet) van de regenboog.  Breng de voorwerpen samen en maak zo je eigen regenboog.  Heb je de kleuren gevonden, maar kun je ze niet samenbrengen?  Neem dan van ieder kleurig voorwerp een foto van of ga er heen met je ploeg en stel zo je regenboog samen.

Wil je enkel dat je leden minivoorwerpen zoeken?  Schilder enkele eierdozen zo dat ieder vakje een andere kleur van de regenboog heeft.  In elk vakje moet een voorwerp van dezelfde kleur passen!

Zin in een bezinning bij de regenboog?

Deel je ribbels, speelclub en/of rakwi's op in kleine groepjes en laat ze op zoek gaan naar kleuren.  Lees vooraf het verhaal van 'Eefje Donkerblauw' of van 'Blauwtje en Geeltje'.