Lees jouw Chiroscoop voor september!

Vissen

21 februari - 20 maart

De chaos in je hoofd en in het materiaalkot maken dat niet alles verloopt zoals je zou willen.
Na een hete, helse kampzomer is het letterlijk en figuurlijk tijd om op te ruimen. Spreek een vertrouwenspersoon aan en maak van de gelegenheid gebruik om je hart even te luchten. En waarom niet ineens het materiaalkot een beurt geven tijdens dat babbeltje?
Moodfruit: druiven

Ram

21 maart - 20 april

Je kan alles perfect aan deze maand. Je bent kalm en strijdlustig en laat je door niets of niemand van je stuk brengen. Maar vergeet niet af en toe te relaxen. Nu het nog even mooi weer is, kun je een gezellige drink in de zon organiseren voor de hele leidingsploeg.
Moodfruit: watermeloen

Stier

21 april - 20 mei

Het Chirojaar is nog maar net begonnen of je motivatie is al ver te zoeken. Verder dan je misschien zelf zou willen. Je zal een manier moeten zoeken om je Chirohart nieuw leven in te pompen. Je doet het tenslotte niet alleen voor jezelf maar ook voor je leden.
Moodfruit: mango

Tweelingen

21 mei - 20 juni

Het wordt de maand van de kleine gelukjes. Een halve euro vinden op straat, nét de laatste koek van het pak kunnen bemach-tigen, een regenboog zien, je favoriete liedje op de radio, enz. Koester die momenten en wees dankbaar voor elk minicadeau-tje dat je krijgt.
Moodfruit: peer

Kreeft

21 juni - 22 juli

Jij en je medeleiding zijn twee handen op één buik, werkelijk een topteam bij alle activiteiten van jullie groep. Zalig! Zorg er wel voor dat al jullie gebabbel, geschater en gekonkelfoes anderen niet jaloers maakt of de vergadering niet verstoort.
Moodfruit: kersen

Leeuw

23 juli - 22 augustus

Na de festivalzomer begin je het Chirojaar met een lege portefeuille. Op café gaan is er voor jou dus niet meteen bij. Mis-schien is blijven plakken in het lokaal een beter idee, want daar kosten de drankjes maar de helft. Of je kan je mooiste glim-lach bovenhalen en je laten trakteren.
Moodfruit: kiwi

Maagd

23 augustus - 22 september

Hou op met leven in het verleden, Maagd! Stop met slapen in je slaapzak, eet niet meer met je handen en spoel de wc wél door. Het is nu tijd om vooruit te kijken. Achter de horizon, in een heel verre toekomst, ligt al een vers Chirokamp op je te wachten. Nog even doorbijten nu.
Moodfruit: banaan

Weegschaal

23 september - 22 oktober

In de liefde hapert het nog een beetje voor jou. Je hoeft niet per se een lief te vinden binnen de leidingsploeg, dat zorgt vaak voor onnodige spanningen. Zoek het gerust wat verder, de leiders en leidsters van de KLJ van een dorp verder schijnen ook heel charmant te zijn.
Moodfruit: sinaasappel

Schorpioen

23 oktober - 22 november

Jij zit vol goede ideeën en kunt niet wachten om die in de realiteit te brengen! Zodat je leden over tien jaar nog zeggen: “Weet je nog toen ...?” Bereid je dus goed voor samen met je medeleiding en stuur al je wilde plannen gerust door naar dubbel-punt@chiro.be.
Moodfruit: ananas

Boogschutter

23 november - 21 december

September is dé maand bij uitstek om er weer helemaal in te vliegen. Smijt jezelf erin en stop niet voor je ledenaantal ver-dubbeld is! Wees het uithangbord van je Chirogroep en doe je best om de ouders zo goed mogelijk te pleasen, je zult er geen spijt van krijgen.
Moodfruit: passievrucht

Steenbok

22 december - 20 januari

Er zit iemand in je groep die iets meer aandacht nodig heeft. Las wat extra vrije momenten in tussen de spelletjes en maak tijd om af en toe eens te praten met je leden. Wie weet komt er wel een verhelderend gesprek op gang. Zo krijg je misschien iets meer inkijk in hun leefwereld.
Moodfruit: abrikoos

Waterman

21 januari - 20 februari

Een zalm zwemt tegen de stroom in, maar een Waterman ook. Het komt allemaal razendsnel op je af: de voorbereidingen voor jullie jaarlijkse fuif, je schoolwerk, je lief vraagt weer te veel aandacht, enz. Haal een paar keer diep adem en duik erin met je voeten vooruit, het komt allemaal wel goed.
Moodfruit: frambozen