2. Informeren
2. Informeren
Pijler twee van ons vrijwilligersbeleid. Hoe zorg je dat iedereen mee is en de nodige informatie ter beschikking heeft?
Waarom?
-
We informeren al onze kadervrijwilligers over het reilen en zeilen in de Chiro.
-
We willen kennis en expertise delen met al onze kadervrijwilligers.
-
Transparantie en open communicatie is belangrijk.
-
We gaan effectief aan de slag met inspraak en koppelen hierover terug. Dat is een vorm van waardering.
Hoe?
-
Hoe zorg je dat iedereen mee is en op de hoogte? Denk aan: terugkoppeling op vergaderingen, ruimte geven om vragen te stellen, enz.
-
Welke informatie moet iedereen zeker krijgen?
-
Is alle nodige info beschikbaar en overzichtelijk? Heeft iedereen toegang tot jullie Drive/documenten, bijvoorbeeld?
-
Overdracht, wat als mensen stoppen, hoe blijft info bewaard? Zorg voor evaluatie, overdracht, enz.
-
Je kan je inschrijven voor een kadernieuwsbrief.
-
Nationale commissies en verbonden horen graag feedback van gewesten. Heb je een vraag of idee, neem dan gerust contact op.
Wanneer?
-
De start van het jaar is ideaal om iedereen mee te krijgen en te informeren.
-
Heel het jaar door als reflex tijdens vergaderingen enz.