Hulp nodig?

Ruzie in de leidingsploeg, een crisissituatie, aanhoudende klachten van de buren, pesterijen van de scoutsgroep in je buurt, enz. Er zijn heel wat situaties die je met de leidingsploeg niet zelf kan oplossen. Net daarom kan je altijd om hulp vragen.

Het gewest

De gewestploeg zal je ongetwijfeld leren kennen dit Chirojaar. Die bestaat uit (oud-)leiding uit je buurt. Meestal organiseren ze een heleboel activiteiten voor leiding, soms ook voor leden. Maar hun grootste rol bestaat eruit om jullie te ondersteunen. Zij zijn je eerste aanspreekpunt en brengen je in contact met de juiste mensen. Bij een ruzie binnen de leidingsploeg kunnen zij optreden als neutrale partij. En wie weet lobbyen ze binnen de jeugdraad mee voor meer speelruimte.

De Chirosite

Over heel wat thema’s vind je een heleboel informatie op de Chirosite. Maak er gebruik van.

Eén adres: chiro.be/info-voor-leiding.

Chirojeugd Vlaanderen

Moeilijke vragen? Neem via de website contact op met het nationaal Chirosecretariaat.

Bij dringende problemen, zowel op bivak als tijdens de gewone werking, kan je contact opnemen met de permanentie van Chirojeugd Vlaanderen op het nummer 03-231 07 95. Buiten de kantooruren kan je je vraag of probleem inspreken op een voicemail. Bij dringende vragen krijg je zo vlug mogelijk een telefoontje terug. Andere dingen (zoals verzekeringsvragen) kunnen wachten tot de volgende werkdag.

Kipdorp 30, 2000 Antwerpen

info@chiro.be