Het grote verkeerspel
1.Benodigdheden Een parcours zonder borden (eventueel op papier in miniatuur namaken), een autootje en eventueel kleine verkeersbordjes. 2.Doel Verkeersborden winnen door spelen goed uit te voeren, en zo weinig mogelijk boetes verzamelen (die krijg je als je een spel niet goed speelt). We rijden met onze auto op het pracours maar zien dat er iets verkeerd is. Om de verkeerborden, zeebrapaden... te maken, moeten de leden spelletjes spelen. 3.Spelen Kruispuntje: TE VERDIENEN: zebrapad Spel: Dikke Bertha maar met Meneer Politie-agent als Bertha. Kruispunt: TE VERDIENEN: rond punt Spel: rond punt: allen in een cirkel gaan staan en de hand geven, dan trekken en duwen, maar ervoor zorgen dat je het middelpunt (perkje) niet raak. Wie het voorwerp in het midden raakt is eraan en moet de kring verlaten. Weg: TE VERDIENEN: verkeersdrempel Spel: rollend tapijt of weven (alle leden liggen op een rij afwissend op de knieën en plat op de grond, iemand moet erdoor en erover kruipen, maar als de leid(st)er fluit, moeten de leden wisselen van positie) Rivier: TE VERDIENEN: brug Spel: Schipper mag ik overvaren (brugje mag ik overrijden (brug open, brug toe) Spoorweg: TE VERDIENEN: tunnel Spel: enkelen staan op een kommel(touw), de anderen moeten proberen van de ene naar de andere kant te gaan door onder de kommer te kruipen. Spoorweg: TE VERDIENEN: slagbomen Spel: vertrouwensspel: per twee tegenover elkaar in een rij: één iemand loopt erdoor, net voor die persoon de handen omhoog doen ofwel poepeklets (zelfde principe, maar die persoon op de poep slaan als hij/zij passeert Kruispunt: TE VERDIENEN: rode lichten Spel: 1, 2, 3 piano ==>groen oranje rood (ipv 1,2,3 piano) Weg: TE VERDIENEN: tankstation Spel: vliegende punaise: iedereen rijdt zogezegd op een brommer, één persoon is de tikker, als die je tikt, zit er zogezegd een gat in je benzinetank en moet je wachten tot iemand anders je komt helpen. Als je getikt wordt moet je in de juiste volgorde eerst van je brommer stappen,dan je helm afzetten en je jas openritsen. Parking: TE VERDIENEN:drankcentrale en parking Spel: drinken, eerst spel spelen om parking te vormen: lijntikkertje
van Thijs Vroman, WJ/1907, Gaverke Beregoed, Waregem
Groepen: 1
Intensiteit: 2
Leeftijd: van 6 tot 12 jaaar
Spelers: van 10 tot 30
Soort: themaspelen
Terrein: buiten
Thema's: andere