Het superdeluxeweerspelletje

Inleiding : De Eskimo's en Indianen komen op een dag bij de oppergod Ascorby in het Bizebeizebos. De Eskimo's vragen aan de oppergod of hij het weer kouder kan maken zodat zij zich beter thuis voelen. De Indianen vragen anderzijds of hij het weer niet warmer kan maken zodat zij zich beter thuis voelen. De oppergod staat voor een moeilijke keuze en beslist om het weer anders te maken voor degene die het meest punten haalt in de verschillende opdrachten. Spelverloop : De 2 groepen maken elk een hun eigen kamp.Er is 1 centrale post waar de oppergod en zijn 2 omkoopbare juryleden inzitten. Ook zit er in ieder kamp een saboteur die op voorhand gekozen wordt. De 2 groepen moeten proberen zoveel mogelijk opdrachten te winnen waarvoor zij punten krijgen. Om de opdrachten tot een goed einde te brengen kunnen zij bij bepaalde opdrachten materiaal verdienen. Verdeelspelletje : Iedereen krijgt een kaartje met ofwel Indiaan of Eskimo op. Iedereen wordt geblinddoekt en er worden 2 vrijwilligers van beide kampen gekozen.De bedoeling is dat zij het geluid van een Indiaan of een Eskimo maken( bij welk kamp zij behoren ). De rest moet ze geblinddoekt weervinden en hetzelfde geluid maken als degene die zij gevonden hebben ( zij mogen alleen op het geluid afgaan dat op het kaartje staat ). Kampopdrachten: *Om ter t ' mooiste kamp( mooiste wint ) *Ieder kamp moet een eigen kreet uitvinden ( degene die de beste kreet heeft wint ) *zij moeten een liedje uitvinden en een bijhorende dans( mooiste wint ) *zij moeten een gedichtje en een ode uitvinden die zij aan de oppergod Ascorby moeten opdragen(de oppergod zegt wie van de 2 kampen wint. Materiaalopdrachten: *armworstelen tegen iemand van de jury *vraag of raadsel oplossen(wordt pas gegeven op het moment zelf) *beschuit opeten en om ter eerst fluiten tegen iemand van de jury *denappel om ter verst gooien tegen jurylid *om ter meest m&m's opeten in 1min puntenopdrachten(Indianen tegen Eskimo's): *om ter hoogste toren bouwen met bosmateriaal in 10 minuten tijd en de toren moet 20seconden blijven staan *de naam Ascorby maken(hoe groter hoe beter) met bosmateriaal in 10 minuten *om ter luidst hun kreet roepen *elke groep moet 1 vrijwilliger uitkiezen die zij met bosmateriaal moeten begraven (zij krijgen daarvoor 10 minuten en de vrijwilligers moeten 3 minuten blijven liggen en mogen niet meer te zien zijn). *elke groep heeft weer 1 vrijwilliger nodig die een vuilzak open moet houden op een bepaalde afstand de rest moet zoveel mogelijk bosmateriaal in de zak proberen gooien(de vrijwilligers mogen de zak bewegen) wie de meest gevulde zak heeft wint. *elke groep moet proberen kaartjes weervinden van hun eigen kamp(Indiaan of Eskimo)wie het eerst 10 kaartjes weervind wint. *Om ter eerst 7 verschillende,levende diertjes vinden en komen tonen aan de jury. *beschuit met choco opeten die in een boom hangt. *Iedereen moet in een boom zitten,eerste kamp die in boom hangt wint. *om ter verst een boomstam gooien *om ter eerst een bepaalde afstand sluipen door een parcour *een bepaalde afstand lopen en op bepaalde afstand moet er een tak worden doorgegeven wordenwie eerst aan de eindstreep geraakt wint. *de 2 groepen moeten tegen elkaar een wedstrijdje worstelen spelen. Eindanimatie : De leider van de Indianen en Eskimo's komen bij de oppergod Ascorby ( verliezer triest en winnaar blij ). Zij leggen uit wat er goed gegaan is en wat slecht. De oppergod beslist om de winnaar het weer te geven wat hij wilt en spreekt een spreuk uit die binnen de week het juiste weer zal tonen.

Variaties

Je kan het ook spelen zonder de omkoopbare juryleden.

Opmerkingen

Onze rakkers hebben er een fijne namiddag aan overgehouden.

van Joris Van Lancker Van Lancker, OJ/3511, St-Jozef, Balegem

Duur: 180 minuten
Groepen: 2
Intensiteit: 3
Leeftijd: van 10 tot 15 jaaar
Spelers: van 10 tot 20
Soort: bosspelen
Terrein: bos
Thema's: andere