elektriciteit spel

dit is een variant op pijltjestocht! je speelt drie spelen door elkaar. daarom heb je ook drie groepen nodig! (groep 1+2 gaan te voet, groep 3 met de fiets) de 1ste groep zet de pijltjes en verzint de opdrachten... zij hebben ook een paraplu bij. de 2de groep volgt de pijltjes, doet de opdrachten. zij hebben nog een spelletje onder elkaar en dat is dat iemand zonder dat hij/zij het weet een wasknijper op hem heeft... als hij dit merkt mag hij het bij een ander knijpen... diegene die op het einde van het spel de wasknijper op zich heeft krijgt een opdracht. de 3de groep zitten op de fiets en spelen tegen de andere 2 groepen het spel a tot z. dat betekent dat de 3de groep de andere groepen probeert te zoeken. wanneer hij een groep heeft gevonden worden die 2 groepen gewisseld... het is de bedoeling dus dat de eerste 2 groepen rondsluipen, in struiken springen... zodat de fietsers hun niet zien. het spel eindigt om bv 16u. de paraplu moet open gedaan worden door de op dat moment 1ste ploeg! ze moeten hun in de buurt verstoppen. de tweede ploeg kan nog worden gepakt door de fietsers (3de ploeg)! welke groep op het einde nog op de fiets zit is verloren.

Variaties

we hadden dat in een soort wijk gedaan waar vele straten terug op een zelfde punt samen komen... zodat je overal rond moet kijken dat je de fietsers je niet ziet. de opdrachten maken deden we dan om de 2 kruispunten.

Opmerkingen

dit is een heel grappig spel.... er zit ook spanning in omdat je ondertussen opdrachten moet doen en gepakt kunt worden.

Materiaal

  • 1 paraplu
  • 1 wasknijper
  • 5 stoepkrijt
  • voor 1 groep fietsen
  • voor de opdrachten o papier en stift
  • 1 plakband
Duur: 100 minuten
Groepen: 3
Intensiteit: 4
Leeftijd: van 0 tot 13 jaaar
Spelers: van 9 tot 99
Soort: andere
Terrein: publieke ruimte
Thema's: andere