De club van ...

Doel = in de club van... (vul je eigen naam in) geraken

 

Alle deelnemers zitten rechtover de spelleider en wanneer ze een spel winnen worden ze toegelaten in de club en mogen ze naast de leidster plaatsnemen. Wie een spelletje wint, wint een sticker (of badge,..), maar wanneer je iets verliest moet je deze afgeven en kan je ook terug uit de club moeten...

 

Ronde 1: Actua (30 min)

= Een quiz waarbij er verschillende krantenartikels van afgelopen week op tafel liggen, de deelnemers krijgen 10 minuten om ze globaal te lezen, als de vragen gesteld worden mogen ze hier ook nog inkijken maar het is beter als je het antwoord zo weet door goed de artikels op voorhand te lezen. Wie eerst op de stoel bij de spelleider zit en het antwoord zegt krijgt en sticker en mag in de club.

→ 20 vragen, elk 1 badge waard.

 

Ronde 2:Iemand kunnen bereiken (5 min / pers)

De deelnemers moeten om de beurt proberen om iemand te bereiken binnen de 5 minuten. Ze krijgen hiervoor mijn gsm met enkele contacten in (degene die gebeld moeten worden gaan eruit). Je belt dan iemand om zo via via het nummer dat je nodig hebt te bemachtigen. Enkel de deelnemers die nog geen badge hebben moeten deze opdracht doen tegen iemand die wel een badge heeft. Als er dan iemand zonder badge valt is dit zo. (vb: leiding, oudleiding, ouders,..)



Ronde 3: Zoeken wat de mensen op de foto gemeen hebben (15 min)

Telkens iemand zonder badge tegen iemand met badge. Die zonder badge kiest. We hebben 5reeksen, als iemand dus plots zonder badge valt kan die eventueel 1 terugwinnen.

voorbeelden:

-allemaal leiding geweest van de tippers

-allemaal int (bepaalde school) gezeten

-allemaal een zus in de chiro

-allemaal een leider als broer

-allebei een zus die ... heet




Ronde 4: Wel of niet (15 minuten)

Er worden 15 vragen gesteld en de deelnemers moeten met ogen toe antwoorden door hand op te steken bij ja, wie fout is moet sticker afgeven , wie wint krijgt er 1 bij


 

Ronde 5: Schatten (60 minuten)

 

We gokken op zaken die we erna pas gaan testen, iedereen waagt een gok en de 3 verliezers geven een sticker aan de 3 winnaars Voorbeelden:

-hoeveel wegen alle aanwezigen samen

-hoeveel m&ms zitten er in een zak

-hoe hoog is het jlokaal

-hoeveel tandenstokers liggen er op tafel

-hoeveel meisjes zijn er vandaag op de chiro

-Hoeveel maisstukjes zitten er in een blik

-hoeveel vrienden heeft ... op facebook

-...

-...

-...

 


 

Materiaal

-Krantenartikels van afgelopen week -stickers 'de club van ..' -gsm -afgedrukte foto’s voor gelijkenissen te zoeken -weegschaal -m en ms -meter
Duur: 120 minuten
Intensiteit: 3
Leeftijd: van 12 tot 18 jaaar
Spelers: van 4 tot 20
Terrein: buiten
Thema's: tv spelprogramma