Digitale Ouderdag

Nationale Digitale Ouderdag

Laatste zondag (of zaterdag) van april = ouderdag!

Dé dag om extra aandacht te besteden aan de ouders van je leden.

Laat hen een keertje meespelen of organiseer iets extra voor hen.

Want ouders, zijn belangrijk.

Ook digitaal kan je hen laten meespelen!

Voorziet jouw Chirogroep elke zondag spelletjes en opdrachten voor hun leden? Super! Laat op zondag 26 april de ouders ook meespelen. Of op zaterdag 25 april natuurlijk, als je op zaterdag Chiro doet ;-).

Hieronder spelinspiratie voor elke afdeling. Laat je leden tegen hun ouders spelen, of je kan elk lid samen met zijn/haar ouder(s) tegen andere duo's laten strijden!

Aspi's:

• Videochat met alle aspi's en de ouder(s) tesamen. Draag kleren met zoveel mogelijk verschillende kleuren, of elks met een origineel hoofddeksel op,...
  • Wissel volledig van kleren met je ouder(s) en neem samen een foto.

Keti's:

• Binnen de minuut battle! Ga minstens 3 uitdagingen aan die je binnen de minuut vervult. Film het resultaat.
    • Laat een drankblikje balanceren op de schuine onderkant, door er net genoeg vloeistof in te laten.
    • Gooi een halfvolle (plastic) fles in de lucht en laat ze recht opstaand op tafel terecht komen.
    • Sorteer een kaartspel binnen de minuut.

Tito's:

• Maak een TikTok filmpje waarin je danst op het jaarthema, in Chirokleren. Ouders proberen de Chirokleren zo goed mogelijk na te bootsen, bijvoorbeeld in de kleur van de Chirokleren, korte broek/rok,...

Rakwi's:

• Speel met je ouders 'Ben ik een banaan?'. Kleef een papiertje op elkaars voorhoofd met een persoon/voorwerp/... op en raad aan de hand van ja/nee vragen wie of wat je bent. Bewijs het met een foto van een papiertje op je voorhoofd!
  • Span een elastiekje over je hoofd, ter hoogte van het topje van je neus. Zorg dat het elastiekje om ter snelst tot onder je kin komt, zonder je handen te gebruiken, maar door je gezichtsspieren.

Speelclub:

• Slagroomsmijten! De ouders spuiten slagroom op hun hand en katapulteren het in de lucht. De leden proberen het met hun mond op te vangen, en omgekeerd. Dit kan ook met ander voedsel, natuurlijk.

• Vier op een rij battle. Leden en ouders krijgen een rooster met opdrachten waarin ze om ter snelste 4 op een rij moeten maken door de opdrachten uit te voeren. Bijvoorbeeld:

Ribbels:

• Zet met lippenstift zoveel mogelijk kussen op elkaars gezicht.
  • Speel je favoriete sprookje/verhaaltje na. Verkleed je en film het!
  • Maak samen een kamp in het huis.

Deel jouw inspiratie!

Zelf een zot idee of actie voor of met ouders? Laat het ons weten: