Communicatie over vorming

Communicatie over vorming

Goede communicatie is een belangrijk onderdeel van de voorbereiding van je cursus. We zetten jullie daarom graag op weg. 

 

Vier gouden basisprincipes

1. Gebruik de logo's

Als iedereen overal dezelfde logo's gebruikt, versterken de regionale en nationale berichten elkaar. Voor de doelgroep is het meteen duidelijk dat het over hetzelfde gaat. Je vindt al het promomateriaal in deze Drive-map

Vergeet het Chirologo niet! Tests wezen uit dat het Chirologo de interesse sterkt verhoogt bij ons doelpubliek. 

Logo Accu
Haka
KICK

2. Maak zinvolle promo

Maak zinvolle inhoud die interessant, leuk of bruikbaar is voor (toekomstige) leiding. Koppel die inhoud dan aan jouw cursus. 

 

3. Gebruik de tools

Zowel offline als online zijn er tools die je kan gebruiken in de promo die je maakt. De offline tools kan je verkrijgen via je beroepskracht of op je regionaal secretariaat. Voor de online promo maken we gebruik van de landingspagina's, posts op Facebook en Instagram, nieuwsbrieven, online advertenties, banners, video's, foto's, ...

Gebruik zeker het materiaal dat ter beschikking staat in de Promodrive. 

 

4. Bereik de juiste mensen

Denk na over hoe je jouw doelgroep kan bereiken. Welke kanalen gebruik je? Wat zien ze graag? Wat hebben ze nodig? Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om flyers uit te delen voor Kick op een plaats waar vooral beginnende leiding is. Of om een Kick-post te doen op een pagina waar enkel leiding actief is. 

De meest doelgerichte aanpak is persoonlijk contact. Spreek mensen aan en maak ze warm!

En dan nog dit

Wacht niet tot enkele weken voor de cursus om in gang te schieten als je ziet dat de inschrijvingen niet zo goed lopen. Dat werkt niet. Start ruim op voorhand zodat je geen paniekpromo moet maken. 

Probeer vooral te handelen vanuit de goesting om leiding en kader te helpen. 

Go for it! Durf, spring en probeer!