Anaconda

Terrein: asfalt, plein, harde ondergrond waarop je kan tekenen met krijt. Uitleg: Duid één of meerdere tikkers aan. Iedereen start in één grote kring (in krijt getrokken) ongeveer in het midden in het plein. Als er veel spelers zijn, dan kan je ook vanuit verschillende punten vertrekken. De niet-tikkers starten met cirkels te trekken die aansluiten op de startcirkel. Ze gaan elk hun weg, maar mogen ook verbindwegen tekenen tussen hun eigen wegen. Zo ontstaat er een netwerk van cirkeltjes waarover ze mogen lopen. Na een tweetal minuten mogen de tikkers starten. De tikkers mogen enkel over cirkels wandelen waar een kruisje in staat. Hier moeten ze zelf voor zorgen. Van het moment dat een cirkel een kruisje bevat, mag een andere tikker er niet meer in wandelen. Hij mag er ook niet overspringen!!!! Tip: Vooral met kleinere kinderen is het aangeraden een terrein af te bakenen. Maak dit terrein echter niet te klein. Je kan zeer snel zeer ver weg geraken. Tip: Voorzie voldoende krijt!

Variaties

Je kan de verschillende stoepkrijtkleuren een belang laten hebben (verschillende teams tegen elkaar), je kan ook met verf op een bache werken (vuil en vooral gevaarlijk voor wegglijden)…

Opmerkingen

Let op dat je het spel niet al te hevig speelt. Vingers geraken snel opengereten over asfalt.

Materiaal

  • Veel Stoepkrijt (kalkblokken)
Duur: 50 minuten
Groepen: 1
Intensiteit: 4
Leeftijd: van 6 tot 99 jaaar
Spelers: van 5 tot 100
Soort: pleinspelen
Terrein: verhard terrein
Thema's: andere