Heroes (vt4-style) (ook wel Cheroes of Zero's
Dit spel is dus de chiroversie van het populaire TV programma "Heroes". Speel het zeker niet met te jonge leden want het kan nogal ingewikkeld zijn door de verschillende personages.. Ik zal het precies uitleggen zoals wij het gespeeld hebben, maar als je met meer spelers bent kan je gemakkelijk extra personages inbrengen. HET SPEL: Er zijn 3 Teams: *Bennet en the Haitain *(team) Sylar * de Heroes Aanvang: De leden lopen afzonderlijk rond in een wijk en zoeken Suresh (Even gespeeld door de leiding). Wanneer een lid Suresh tegen het lijf loopt zonder dat daar een ander lid bij is krijgt hij een enveloppe met de personage erin die hij moet spelen en al zijn benodigdheden. Als hij een Hero is gaat hij nu op zoek naar de andere Heroes om samen de opdrachten te zoeken. De Heroes: Hun doel is de wereld te redden dmv. 6 opdrachten zo goed mogelijk op te lossen. Deze opdrachten worden op't voorhand op verschillende plaatsen (zeer goed) verstopt in een wijk. PERSONAGES EN HUN GAVEN: NATHAN PETRELLI: Kan vliegen in de serie, in chirotaal betekent dit dat hij een fiets mag gebruiken. Benodigdheden; 8 levens, 5 vliegkaarten, 3Petervliegkaarten (zie Peter Petrelli) -wanneer de vliegkaarten op zijn mag hij zijn fiets niet meer gebruiken- PETER PETRELLI: Heeft een superempathische gave dwz. dat hij krachten van andere heroes kan overnemen. Wanneer hij een andere Hero ontmoet krijgt hij deze persoon zijn Peterkaarten. Benodigheden; 8 levens PARKMAN: Kan gedachten lezen. Overal in de wijk worden met stoepkrijt 10 verschillende codes aangebracht. Parkman beschikt over een codeboekje waarin hij deze code's kan lezen. In deze code's staan hints over de vindplaats van de opdrachten. Ook beschikt hij als politie agent over een wapen (blaaspijp) en kan dus als enige hero de Sylar's aanvallen en zich verdedigen tegen Bennet en T.H. (Het wapen is geen superkracht en werkt dus ook bij Bennet en T.H.) Wanneer Parkman geraakt wordt geeft hij een leven en een code af. Benodigdheden; 8 levens, blaaspijp en wc papier, 10 codes, 5 codes voor peter MENDEZ: kan de toekomst voorspellen.. Hij krijgt dus een GSM waarmee hij hints kan vragen en GOD aka. de leiding antwoord daar indien de vraag gepast is op. (MAX. 10 smskes) Wanneer Mendez geraakt wordt verliest hij een leven en moet hij een hint laten lezen aan de Sylar's. Benodigdheden: 8 levens en een gsm (met voorkeur één met pay and go generation ;) HIRO NAKAMURA: Is ieders favoriet en kan teleporten. Omdat professor Barabas niet kon komen hebben we onze Hiro 10 Stopkrachtkaartjes gegeven. Als hij deze laat zien en "Stop" roept moet iedereen in zijn oogveld meteen stilstaan. Deze mogen pas terug bewegen wanneer Hiro uit het zicht verdwijnt. Enkel Bennet en the Haitian zijn hier immuun voor, Peter Petrelli en Sylar indien ze nog/al Stopkrachtkaartjes hebben (en omgekeerd). Enkel de Sylars en Peter Petrelli moeten na het gebruik hun kaartje verscheuren. DE SLECHTERIK(ken)aka. De Sylars; Hun doel is de wereld om zeep helpen door middel van de 6 opdrachten van de Heroes te saboteren. Dit kunnen ze door krachtkaartjes van de Heroes over te nemen na het raken dmv. een blaaspijp. (vb: als ze een codekaartje kunnen afnemen kunnen ze ook de codes ontcijferen of als ze Mendez smskes kunnen lezen.)Wanneer ze een Hero raken moeten ze terug naar een bepaalt punt om "stalking" te voorkomen. Om goed te zijn binnen onze verhoudingen moeten er 3 Sylar's zijn. Wanneer zij een opdracht kunnen vinden voor de Heroes mogen ze deze op een slecht einde brengen. De Sylars krijgen slechts 6 levens (als deze op zijn worden ze een hero-slaaf, ook een dode hero wordt een Sylar-slaaf). Bennet en T.H.: werd gespeeld door de leiding (2man). Zij zijn immuun voor de krachten van de heroes (dankzij de gave van de haitian). Hierdoor kunnen zij ideaal beide teams in evenwicht houden om het spel in evenwicht en spannend te houden. Wanneer ze een Hero of een Sylar kunnen raken dmv. een blaaspijp moet deze een krachtkaartje en een leven afgeven.
Variaties
Ik denk dat er nog een massa aan variaties te vinden zijn. Als je met een grotere groep bent kan je bv. nog meer Hero personages uit de serie laten meespelen. Veel plezier ;)
Opmerkingen
-Zie dat ze allemaal hun fietsen in de buurt hebben, je weet nooit hoe het in het spel zal gaan.. -Maak ook de 6opdrachten niet te groot, vooraleer ze ze vinden is er genoeg tijd verstreken. VB van een goede opdracht bij ons: Maak een Petitie om de wereld te redden "save the chearleader". En laat ze 10 handtekeningen verzamelen huis aan huis. -Maak het terrein ook groot genoeg.. Ze vinden elkaar huis wel door alle gemeenschappelijke tips en codes over de opdrachtplaatsen die beide partijen krijgen/stelen. Als Leiding,Bennet en T.H. en God zijnde is het atijd leuk als je de Hero's kan opwachten nadat je Mendez gezegd hebt waarheen te gaan :)
van Laurens De Kerelsleider, Chiro Krikojo, Lebbeke
Materiaal
- blaaspijpen
Groepen: 3
Intensiteit: 3
Leeftijd: van 14 tot 62 jaaar
Spelers: van 7 tot 99
Soort: andere
Terrein: publieke ruimte
Thema's: andere