A Bridge Too Far
In elke ploeg krijgt iedereen een getal (als er weinig spelers zijn, geef je best iedereen twee getallen). Dit moet geheim blijven, de andere ploeg weet best niet wie welk nummer heeft. De twee ploegen gaan dan tegenover elkaar staan (liefst met een brug tussen hen). Voor elk team ligt een bal. De leid(st)er roept dan een nummer af, van elke ploeg begint de speler met dat getal te lopen, naast de brug en naar de bal aan de andere kant. Nadat de ballen zijn opgeraapt, maken ze rechtsomkeer, terug naar de thuisbasis, maar deze keer moeten ze wel de brug oversteken. Er kan op twee manieren gewonnen worden: ofwel door als eerste weer over de (thuis)meet te gaan ofwel door de andere met je bal aan te gooien. Pas op, met de bal heb je slechts één kans op slagen: als je de tegenspeler mist mag je je bal niet meer oprapen, en ben je dus in het nadeel. Razendsnel je taktiek kiezen is bepalend bij dit spel.
Variaties
Je kan ook meerdere nummers afroepen, de speler die de bal in handen neemt wordt dan de enige speler die terug over de meet moet gaan, of er aan gegooid moet worden. De anderen gaan ook de brug over, maar fungeren als een levend schild en kunnen de tegenspelers hinderen. Wat je zelf onder 'hinderen' begrijpt is geheel eigen interpretatie...
van Frank Schevers, LG909, Aterstaose, Tongeren
Materiaal
- Twee Ballen
Groepen: 2
Intensiteit: 3
Leeftijd: van 6 tot 17 jaaar
Spelers: van 8 tot 30
Soort: andere
Terrein: publieke ruimte
Thema's: andere