eiland ambras

inleving: er zijn 2 stammen, deze stammen wonen elk op een eiland dat door niemand anders bewoond is. Ze zijn gelegen in een klimaat met seizoenen, dit wil zeggen dat ze hun oogst van de zomer nodig hebben om de winter door te komen. Om zeker te zijn dat ze voedsel genoeg hebben varen ze soms nog in een bootje naar de andere stam om daar voedsel te gaan stelen. Doel: het andere kamp leeg roven à binnendringen in een kamp geeft recht op één consummatie van iets dat daar is Opzet: - Er zijn 2 ploegen die elk 12 flesjes drinken krijgen en bv 40 stukken watermeloen. Dat is hun eten en drinken dat zij moeten verdedigen en zij bewaren in hun kamp - Er worden voor iedere ploeg 2 cirkels afgesproken de buitenste cirkel staat voor het eiland en de binnenste oor het kamp. Al de rest is zee - Iedere ploeg krijgt 40 levens en 3 bootjes waar 4 man in kan. Spel: Spelers die een leven bij zich hebben kunnen in hun sloepje (per 4) overvaren naar het andere eiland. Aangekomen op dit eiland moeten ze binnendringen in het andere kamp, als ze hier in slagen mogen ze daar een ding eten of drinken en moeten ze terug naar hun kamp. Kampen worden verdedigd door middel van staartje trek, een speler die zijn staartje kwijt is is dood, hij geeft zijn leven af en valt ter plekke neer. Hij kan enkel door een medespeler megenomen worden om in het basiskamp een nieuw leven te krijgen. Met andere woorden zij moeten door een levend iemand met de sloep terug naar hun eigen kamp gevaren worden. Nota: - sloepen kunnen niet in beslag genomen worden

Variaties

thema kan je zelf beslissen natuurlijk. piraten op eilanden, holbewoners in grotten etc...

Opmerkingen

spel kan ook tof zijn voor op leidingsweekend als je de watermeloen vervangt door drank ;-)

van sam gui, A4412S, scouts, nijlen

Duur: 0 minuten
Groepen: 2
Intensiteit: 4
Leeftijd: van 9 tot 99 jaaar
Spelers: van 10 tot 40
Soort: bosspelen
Terrein: bos
Thema's: andere