Honimoonspel

De groep wordt in 3 (kan ook 4 zijn) groepen verdeeld van ongeveer 8 personen, deze groepen vormen families. Er worden pasjes uitgedeeld. In elke groep zit er een bruid, een bruidegom, een moeder, een vader, een suikertante, een baby, een godfather en een facteur. Dit staat op de pasjes, bij elk personages staan ook een doel of opmerkelijkheden of hobbys, dit zijn hints voor de loop van het spel. Aan de hand van deze hints mogen ze de pasjes verdelen en iedereen in de groep een personage geven. Doel: Zoveel mogelijk punten behalen. Want 's avonds op de bruiloft (op het bal) zal de verliezer de openingsdans moeten doen en de familie die 2des is een groepsdans, de winnaar wordt vrijgesteld. Punten: Er zijn op verschillende manieren punten te verdienen: dit door de voorbereiding van het spel en ook nog eens door opdrachten: er zijn individuele opdrachten: voorbeeld: alle suikertantes tegen één, de beste suikertante wint dan punten voor haar groep, afgewisseld met de familieopdrachten, dit om te zien hoe goed de familie aaneenhangt, waarmee je dan punten kunt verzamelen.De jury beslist altijd over de punten en wat de jury beslist is zo. Start: Elke groep heeft zijn pasjes gekregen, en verdeeld die onder de personen. · de groep zoekt een groepsnaam: de origineelste krijgt 3p, dan 2p en dan 1p · ieder zoekt een gepaste naam voor zijn personage · kledij: op de pasjes staan kenmerken. Voor elk kenmerk dat ze hebben krijgen ze 1 punt. Deze voorwerpen ,kledingstukken zullen ze telkens kunnen zoeken. (voor dit onderdeel worden alle familieleden aan elkaar vastgebonden aan de voeten) (dit staat op kaartjes vermeld en kunnen ze voor echte attributen komen omruilen bij de jury) maar er zijn 3 families en er zullen telkens maar 2 kledingsstukken van elk verstopt zijn. Je zal dus moeten snel zijn, ofwel creatief door zelf iets te maken ofwel ergens gaan vragen. · Je mag natuurlijk je nog meer inleven en je moet je dus niet alleen houden aan de opgegeven kenmerken. Alles wat typisch is aan een personage, dus bijvoorbeeld een tut voor een baby,… mag je ook tot je uitrusting rekenen. Want: voor elk origineelste personage zijn er nog eens 3 extra punten weggelegd. Dus elke origineelste bruid, bruidegom, moeder, vader, suikertante, godfather, baby en facteur krijgen 3 punten extra voor hun groep. · Opgelet: uitrusting moet heel het spel aanblijven anders minpunten · (dit wordt niet op voorhand gezegd) maar elke transsexueel (dus een meisje dat vader speelt of omgekeerd) krijgt 1 punt extra voor zijn groep · wat de leden ook niet weten: er staan dus hints op de pasjes, bijvoorbeeld bij baby: ziet de wereld nog heel groot ;-) -> hij kan alleen nog maar kruipen, deze persoon zal dus heel het spel moeten kruipen of gedragen worden, dit zeggen we pas als de personages al verdeeld zijn. Zo ook de godfather dat heel het spel met zijn wandelstok zal moeten doen. Opdrachten: · bruid en bruidegom-opdracht: om hun eerste huwelijksnacht samen te mogen door te brengen moeten bruid en bruidegom elkaar toch nog wat beter leren kennen: dit door het kieteltouw: Bruid en bruidegom moeten macramétouw door elkanders kleding door rijgen en er dan een knoop in maken + kniezitten en 3 kussen. De groep die het snelste is 3p, dan 2p en dan 1p. · familie-opdracht: kettingestafette: 1 vertrekt loopt naar de overkant,neemt daar iemand vast, lopen weer naar de overkant en nemen nog iemand vast, tot ze een ketting van 8 personen hebben.opgelet: de baby kan niet lopen, dus het zou slim zijn die als laatste aan de ketting te hangen, al kruipend of gedragen worden. De groep die het snelst is 3p, dan 2p en dan 1p. · suikertante-opdracht: om te zien wie de beste suikertante is zal de suikertante haar gezicht in water moeten doen, dan in bloem het suikerklontje zoeken, naar de overkant lopen, daar 7 keer rond haar as draaien, teruglopen en het suikerklontje zonder handen te gebruiken tussen de tanden van de godfather steken. De tante die het snelste is krijgt 3p voor haar groep, de volgende 2 en de laatste 1p. · Aangezien de godfather tamelijk tam is, is er geen individuele opdracht voor hem, hij is wel de slimste van de familie en de volgende familieopdracht gaat daarover, voor de godfathers hangen daar grote gevolgen aan! J · Familie-opdracht: kwis met 8 vragen, telkens vragen we aan één personage naar het fluitje te lopen. Wie het snelst fluit en het juiste antwoord zegt krijgt een punt voor zijn groep. Iedereen moet een keer gelopen (gekropen) hebben · Gevolgen voor de godfathers(opdracht): de godfather van de winnende groep van de kwis, mag zich laten dienen door de 2 overige godfathers, zij moeten zijn voeten kussen (choco van teen lekken). En buigen. Dit een hele familieopdracht lang. · Familie-opdracht: vliegend tapijt. De bruid, bruidegom en baby ( moet gedragen worden) en moeten springen terwijl één overig familielid aan het tapijt trekt. Zo moeten ze vooruitgaan. De familie die het snelste over de lijn is 3p, dan 2p en dan 1p. · Moeder-opdracht: Nogal bescheiden type gaat nu eens de bloemetjes buiten zetten, en ze zal haar eens goed laten gaan. Kan ze een beetje gedesoriënteerd haar kroost terugvinden? Ze wordt geblinddoekt en 20 maal rondgedraaid, nu moet ze zo snel mogelijk haar kroost terugvinden. De families worden door elkaar in de zaal verspreid, de vaders ergens achteraan.Van zodra de moeder de juiste vader heeft gekust gaat heel de familie uit blijdschap op de moeder liggen.'t Is toch een toffe! Eerste familie krijgt 3p, 2e familie 2p. en laatste familie 1 punt. · Familie-opdracht: zo snel mogelijk een emmer of bakje vullen met water tot hij overloopt, dit met behulp van een bekertje en hindernis, iedereen moet om de beurt dus ook de baby doet mee. · Vader-opdracht: de vader heeft al te veel gegeten en heeft buikloop. Hij zal moeten "sambakakken". Een tennisbal wordt tussen de benen gehangen en een prop moet naar de familie geduwd worden. Onderweg staan 6 wc-rolletjes, wie deze omstampt krijgt strafpunten (1 strafpunt per rolletje), men mag elkaar ertegen duwen. Wie eerst is krijgt 3 punten, 2des 2 punten en laatste 1 punt. · Familie-opdracht: maak een dansje met de hele familie, het beste dansje krijgt 3 punten, het 2de 2 punten en 3de 3 punten. Dit dansje kan ook gebruikt worden wanneer je 2des bent en op de balavond moet dansen. · Facteur-opdracht: de facteur is vriend aan huis en heeft reeds menigmaal de vrouwelijke huisgenoten bepoteld. Hij moet een ballon kapotpoepen bij de bruid, al liggend of al staand. En bij de moeder al zittend op een stoel. De snelste krijgt 3 punten, dan 2 en dan 1 punt. · Familie-opdracht: met heel de familie in 1m gaan staan, er mogen maximum 4 voeten en 3 handen op de grond komen. Wanneer je zo 3 min kan blijven staan = 3p, 2 min = 2p en minder of niet kan blijven staan 1p. (let op baby kan niet staan) · Baby-opdracht: De baby, moet op de schoot van de moeder zo snel mogelijk het flesje leegdrinken en een boerke laten. Snelst = 3p, 2de = 2p, laatste = 1p. · Familie-opdracht: Zo snel mogelijk een piramide maken ( de baby mag niet vanonder zitten, want is te zwak, maar mag ook niet staan, dus zal erop gezet moeten worden.) snelste = 3 punten, 2de = 2 punten, laatste = 1 punt. Slot: Alle opdrachten zijn gedaan, en de punten worden geteld,er wordt meegedeeld wie winnaar (de beste familie en het beste bruidspaar is), en wie zich nog zal moeten bewijzen op de balavond (2de en 3de is) J Materiaal: · Scorebord ballons 6 · Alcoholstiften papflesjes 3 · pasjes · koordjes · slabbetjes 2 · pampers 2 · strikjes 2 · sluiers 2 · plastrongs 2 · brillen 2 · schmink · parelkettingen 2 · pijpen of sigaren of sigaretten 2 · hoge hakken 2 · dotten/diademen/krulspelden 2 · hoeden 2 · petten 2 · rokken 2 · wandelstokken 2 · Handtassen 2 · macramétouw · chronometer · muziek · suikerklontjes 3 · bakjes bloem 3 · bakjes water 3 · kegels 3 · kwis: 8 vragen · fluitje · lakens 3 · krijt · blinddoeken 3 · emmers water 3 · bakjes 3 · bekertjes 3 · proppen 3 · wc-rolletjes 6 · tennisballen aan touw 3 FAMILIE :SEXY BRUID :Kenmerken : sluier (= 1punt) Schmink (= 1 punt)Doel: haar bruidegom beter leren kennen FAMILIE:MACHO BRUIDEGOM:Kenmerken: Strikje (= 1 punt) Tatoo (= 1 punt)Doel: zijn bruid beter leren kennen FAMILIE:BABY:Kenmerken: slabbetje (= 1 punt) Pamper (= 1 punt)Opmerking: doet niets liever als eten, drinken en slapen. Ziet de wereld nog heel groots ;-) FAMILIE: SUIKERTANTE:Kenmerken: handtas (= 1 punt) Dot/diadeem/krulspeld (= 1punt)Opmerking: houdt van zoetigheid en haar mond staat nooit stil FAMILIE:MOEDER:Kenmerken: bril (= 1 punt) Parelsnoer (= 1 punt)Opmerking: krijgt heel graag knuffels maar is nogal bescheiden. FAMILIE:VADER:Kenmerken: snorretje (= 1 punt) Das (= 1 punt)Opmerking: heeft vaak problemen met z'n darmkanaal J FAMILIE:GODFATHER:Kenmerken: wandelstok (= 1 punt) Pijp/sigaar/sigaret (= 1 punt)Opmerking: het brain van de familie, maar is heel tam, laat zich graag bedienen FAMILIE:FACTEUR:Kenmerken: keppie (= 1 punt) Brieventas (= 1 punt)Opmerking: Brengt graag bezoekjes bij de "females" ;-)

van KWoele

Duur: 120 minuten
Groepen: 3
Intensiteit: 2
Leeftijd: van 12 tot 99 jaaar
Spelers: van 16 tot 27
Soort: andere
Terrein: grasveld
Thema's: andere