suikertje
voorbereiding:
De leden staan op een rij met hun ogen toe en hun handen open op de rug. De leider vertelt een verhaal en loopt achter de leden weg en weer. Zonder dat de leden weten wie, krijgt 1 van de leden een suikertje.
verloop:
De leider fluit af en er begint er begint een timer te lopen (1,2 of 3 minuten). De leden moeten proberen om aan het einde van de timer het suikertje in hun bezit te hebben, maar ze weten niet waar het zit. ze moeten dus eerst uizoeken wie het suikertje heeft gekregen, om het vervolgens af te pakken.
einde:
Het spel eindigt bij het einde van de timer. wie op dat moment het suikertje in zijn bezit heeft wint het spel.
Materiaal
1 suikertje of een ander voorwerp zoals een muntstuk. ook grappig met een éclairke.
Duur: 5 minuten
Groepen: 1
Intensiteit: 3
Leeftijd: van 10 tot 18 jaaar
Spelers: van 5 tot 20
Soort: loopspel
Terrein: plein of bos
Thema's: andere
Groepen: 1
Intensiteit: 3
Leeftijd: van 10 tot 18 jaaar
Spelers: van 5 tot 20
Soort: loopspel
Terrein: plein of bos
Thema's: andere